Når vi rykker og flytter noget sammen

Stor var glæden, da en synligt stolt direktør for Beredskabsforbundet sammen med sine dygtige medarbejdere modtog prisen for ”Årets brandpunkt” ved afslutningen af Danske Beredskabers årsmøde i august. At årsmødets deltagere havde stemt på netop Beredskabsforbundets stand som årets bedste, viser, at mange havde været forbi os, og at vores budskaber om de temaer, som vi havde valgt at fokusere på – Borgerberedskabet, BlivBrandmandNu og rekruttering af frivillige – blev fundet relevante og eksponeret på en god måde.

Stærke hvervekampagner

Men det er jo ikke det at fortælle, at man kan, der flytter noget. Det er, når indsatsen bærer frugt, at tingene flyttes. Og det må man sige, at det gjorde på Fyn, hvor Beredskab Fyn i samarbejde med den lokale kreds og Beredskabsforbundets konsulent igangsatte en rekrutteringskampagne. Ikke færre end 110 personer deltog i den efterfølgende informationsaften, og Beredskab Fyn har dermed en unik chance for at styrke det frivillige beredskab markant.

Også Bliv Brandmand Nu-projektet kører for fulde gardiner og skaber gode resultater for beredskaberne rundt i landet. Et af værktøjerne til at fortælle om livet som brandmand er projektets ambassadør-korps, og netop i denne tid bliver et nyt hold ambassadører på 10 brandmænd udklækket, og de vil på de sociale medier frem til august 2020 fortælle om livet som brandmand via historier, billeder og video – alt sammen med det formål at tiltrække nye og flere kolleger.

Gode relationer skaber stærke resultater, og vi konstaterer med tilfredshed, at vi har særdeles gode relationer til vores samarbejdspartnere og det politiske niveau, hvor der har været afholdt flere konstruktive møder med både departementet og forsvarsministeren.

Ingen hvilen på laurbærrene

Selv om vi naturligvis er glade for gode resultater og fremskridt, er vi i forbundets landsledelse også meget bevidste om, at der altid er forbedringspotentiale, områder, der skal justeres, og nye områder, der skal opdyrkes – og vi lægger os konstant i selen for at udvikle vores forbund.

Vores budskaber om de temaer, som vi havde valgt at fokusere på – Borgerberedskabet, BlivBrandmandNu og rekruttering af frivillige – blev fundet relevante og eksponeret på en god måde.

Print alle sider