Nyt tøj til nye tider

Mange af jer kan sikkert huske de jakker med skulderpuder, vi gik rundt i tilbage i 80’erne. Eller – hvis I er så gamle – kassebukserne, som var højeste mode i 70’erne.

Dengang var det smart – men set med nutidens øjne var det temmelig kikset.

På samme måde er det med en organisations ”tøj”: Den er nødt til at udskifte garderoben en gang imellem, hvis dem inden i tøjet skal tages alvorligt. Et forældet eller forkert udtryk kan ødelægge det samlede indtryk, man giver andre.

Det er baggrunden for, at Beredskabsforbundet har besluttet at skifte hele organisationens visuelle identitet. Det betyder, at du som medlem af Beredskabsforbundet i løbet af de kommende måneder vil opleve, at vores farver, logoer og design vil blive skiftet ud på materialer, brevpapir, hjemmeside og meget mere.

Mere tydelig - mere sammenhængende

Den nye visuelle identitet skal også medvirke til at skabe et mere ensartet udtryk på tværs af de mange opgaver, platforme og budskaber, som Beredskabsforbundet arbejder på. Og den skal være med til at spinde en rød tråd, så det bliver mere tydeligt, hvem vi er, hvad vi gør, og hvor vi vil hen.

For vi har meget på hjerte, og der er meget, vi gerne vil gøre for at medvirke til at opbygge et robust og trygt samfund: Vi vil være ståsted for de frivillige i redningsberedskabet. Vi vil også hjælpe med at rekruttere nye frivillige samt deltids- og frivillige brandfolk. Og sidst, men ikke mindst, vil vi styrke befolkningens selvhjulpenhed og kendskab til beredskab og forebyggelse.

Den nye visuelle identitet hjælper til at gøre de forskellige mål og opgaver tydelige – og til at vise sammenhængen mellem dem. Samtidig er den med til at understrege det løfte, vi som organisation giver vores omverden – eller det aftryk, som vi stræber efter at sætte hos dem, der er i berøring med os. Et løfte, eller måske endda et motto, som lyder ”Vi skaber rammerne, så du kan tage ansvar”.

Læs mere om det og om Beredskabsforbundets nye visuelle identitet på de følgende sider.

Den nye visuelle identitet skal medvirke til at skabe et mere ensartet udtryk på tværs af de mange opgaver, platforme og budskaber, som Beredskabsforbundet arbejder på.

Print alle sider